مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (2024)

Table of Contents
۹ ساعت پیش ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴پایان جلسه علنی مجلس و خاتمه چهارمین روز بررسی صلاحیت‌ها ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴انتشار تصویری از پزشکیان و قالیباف در ناهارخوری مجلس ایران ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴سه کمیسیون مجلس، صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو را تایید کردند ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴وزیر پیشنهادی نفت: رهروی ولایتم ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴انتقاد نماینده مجلس ایران از وضعیت توزیع گاز ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴پاک‌نژاد اولویت خود را افزایش تولید نفت خام ایران اعلام کرد ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴ابراز امیدواری پزشکیان به رای اعتماد مجلس به همه وزرای پیشنهادی ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴صلاحیت محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت پیشنهادی در کمیسیون‌های انرژی و صنایع و معادن تایید شد ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴وزیر پیشنهادی نفت در حال دفاع از برنامه‌های خود است ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴آغاز بررسی صلاحیت محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴خبر فوری, رضا صالحی امیری پخش برگه‌های اتهاماتی را در مجلس شبنامه خواند و اتهامات را رد کرد ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴انتقادها از پخش کاغذ اتهام‌ها علیه رضا صالحی امیری در مجلس ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴مخالف رضا صالحی امیری: دفتر بازرسی رهبری او را در مقام رئیس اطلاعات خوزستان در پرونده انفجار لوله گاز توبیخ کرد ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴آغاز رسیدگی به صلاحیت رضا صالحی امیری برای ریاست وزارت میراث فرهنگی ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴صلاحیت رضا صالحی امیری؛ کمیسیون فرهنگی تایید نکرد اما کمیسیون صنایع تایید کرد ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴خبر فوری, اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور: به حکم قانون اساسی مردم حق نقد و اعتراض دارند ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴هشدار مخالف اسکندر مؤمنی درباره ریاست یک نظامی بر وزارت کشور؛ قالیباف: این مغایر قانون استخدامی سپاه نیست ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴حضور غیرمنتظره مسعود پزشکیان در مجلس ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰ اوت ۲۰۲۴ببینید: گزیده‌ای از چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرا در مجلس References
  • گزارش لحظه به لحظه ما از چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان در مجلس ایران به پایان رسید.

    ممنون که با ما همراه بودید.

  • پایان جلسه علنی مجلس و خاتمه چهارمین روز بررسی صلاحیت‌ها

    جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده است و ادامه بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی، فردا از سر گرفته خواهد شد.

    دستور کار اول صحن علنی در جلسه فردا ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو خواهد بود.

  • انتشار تصویری از پزشکیان و قالیباف در ناهارخوری مجلس ایران

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (1)

    منبع تصویر، Jamaran

    تصویری از مسعود پزشکیان رئیس جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ناهار خوری پارلمان ایران منتشر شده است.

    آقای پزشکیان امروز به طور غیرمنتظره در صحن علنی مجلس حاضر شد و خواستار رای اعتماد نمایندگان، به همه وزرای پیشنهادی شد.

  • سه کمیسیون مجلس، صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو را تایید کردند

    سخنگوی کمیسیون انرژی ، سخنگوی کمیسیون کشاورزی و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، صلاحیت عباس علی‌آبادی برای وزارت نیرو را تایید کردند.

    با اعلام تایید صلاحیت او ، سپس نوبت سخنرانی موافقان، مخالفان و نهایتا شخص وزیر پیشنهادی بود اما محمد باقر قالیباف پایان جلسه علنی امروز را اعلام کرد و ادامه برررسی صلاحیت آقای علی‌آبادی به فردا موکول شد.

  • وزیر پیشنهادی نفت: رهروی ولایتم

    محسن پاک‌نژ‌اد در پایان سخنرانی در دفاع از برنامه‌هایش گفت که «رهروی ولایت» است و هرگونه وابستگی به وزرای پیشین نفت را رد کرد.

    برخی از نمایندگان او را گزینه بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت محمد خاتمی و حسن روحانی عنوان کرده‌اند.

    آقای پاک‌نژ‌اد وعده داد که در صورت گرفتن رای اعتماد، با مجلس شورای اسلامی همکاری نزدیکی داشته باشد.

    در زمان این اظهارات برخی از نمایندگان با گفتن «احسنت» وی را تشویق کردند.

  • انتقاد نماینده مجلس ایران از وضعیت توزیع گاز

    هادی محمدپور در مخالفت با وزارت محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت از وضعیت توزیع گار در ایران که دومین دارنده ذخایر گازی در جهان است، انتقاد کرد و خواستار ارائه برنامه وزیر پیشنهادی برای رفع این مشکل شد.

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (2)

  • پاک‌نژاد اولویت خود را افزایش تولید نفت خام ایران اعلام کرد

    محسن پاک‌نژاد در سخنرانی دفاع از برنامه‌هایش گفت که در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس برای وزارت نفت، اولویت او افزایش تولید نفت خام ایران خواهد بود.

    او گفت که تقاضا برای سوخت‌های فسیلی همچون نفت در جهان رو به کاهش است و نداشتن برنامه برای افزایش تولید نفت خام «گناهی نابخشودنی» است.

    آقای پاک‌نژاد توسعه میادین گازی و بهره‌بردای از میادین مشترک نفتی و گازی را هم یکی از برنامه‌های اصلی خود خواند.

    او گفت که شرایط فعلی ایران دسترسی به سرمایه گذاری‌های جهانی را محدود کرده است که اشاره‌ای غیرمستقیم به وضعیت تحریم شده صنایع نفت و گاز ایران از سوی ایالات متحده است.

  • ابراز امیدواری پزشکیان به رای اعتماد مجلس به همه وزرای پیشنهادی

    مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران با ابراز امیدواری به اینکه مجلس به همه وزرای پیشنهادی او رای اعتماد بدهد به خبرگزاری ایرنا گفت: «ما انکار نمی کنیم که بی عیب هستیم، بلکه ما هم دارای عیب هستیم اما اگر با هم باشیم می توانیم خیلی از موانع را از پیش رو برداریم اما اگر با اختلاف جلو برویم، قوی هم باشیم مشکل پیدا می کنیم.»

    او امروز در حاشیه حضور خود در مجلس همچنین درباره اولین برنامه اجرایی دولتش گفت: «مرکز پژوهش های مجلس برنامه و عملیات هر وزارتخانه را استخراج کرده ... ما چارچوب این برنامه ها را در اختیار وزرا قرار می‌دهیم تا پیگیر مسئولیت‌های خود باشند و برنامه عملیاتی را برای آنچه قانون برنامه هفتم توسعه مشخص کرده بنویسند.»

    محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس امروز تعامل مجلس و دولت را «شبیه دوران دفاع مقدس» دانست «یعنی همان فرهنگ جهادی بدون تشریفات.»

  • صلاحیت محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت پیشنهادی در کمیسیون‌های انرژی و صنایع و معادن تایید شد

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (3)

    منبع تصویر، Irna

    کمیسیون‌های انرژی و صنایع و معادن مجلس ایران با برنامه‌ها و صلاحیت محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت موافقت کردند.

    محسن پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران، دانش‌آموخته برق دانشگاه تهران و دارای کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو کار خود را آغاز کرد.

    آقای پاک نژاد از اواسط دهه ۷۰ به‌عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت انتخاب شد و تا امروز در این حوزه فعالیت دارد.

    علاوه بر اینها، آقای پاک‌نژاد سابقه مدیر کلی نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت و مدیرعاملی و نایب رئیسی هیئت مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران را در کارنامه خود دارد.

    مخالفانش می‌گویند: «پاک‌نژاد گزینه زنگنه است» و استدلال می‌کنند که او در زمان وزارت زنگنه به این وزارت نفت آمده و «پست‌هایی را گرفته است.»

    بیژن نامدار زنگنه، مجموعا ۱۶ سال وزیر نفت ایران در دولت‌های محمد خاتمی و حسن روحانی بوده است.

  • وزیر پیشنهادی نفت در حال دفاع از برنامه‌های خود است

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (4)

    منبع تصویر، IRIB

    محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی نفت، در حال دفاع از برنامه خود از پشت تریبون مجلس است.

    او سخنرانی خود را با یاد قاسم سلیمانی فرمانده کشته شده نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران شروع کرد.

  • آغاز بررسی صلاحیت محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت

    بررسی صلاحیت محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت آغاز شده است.

    انورحبیب‌زاده بوکانی پس از امید نصیبی به عنوان نماینده موافق سخنرانی کردند.

    آقای نصیبی خطاب درباره آقای پاک‌نژاد گفت که او «فهم زیبایی» از موضوع نفت و گاز دارد.

    پیش از او هادی محمدپور، به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی سخنرانی کرد و از آقای پاک‌نژاد خواست برنامه خود را برای کمبود گاز و قاچاق سوخت توضیح دهد.

    پیش از او اسفندیار عبداللهی به عنوان موافق وزارت آقای پاک‌نژاد سخنرانی کرد و از جمله دانستن زبان انگلیسی را از مزیت‌های وزیر پیشنهادی خواند.

  • خبر فوری, رضا صالحی امیری پخش برگه‌های اتهاماتی را در مجلس شبنامه خواند و اتهامات را رد کرد

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (5)

    منبع تصویر، irib

    رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی با اشاره به انتقادها علیه خودش گفت «اتهامات ۱۰ سال قبل مجددا در قالب شبنامه امروز در مجلس مطرح شد.»

    او در پاسخ به انتقادها گفت: «من از ملت ایران و نمایندگان مجلس عذرخواهی می‌کنم که اتهامات ۱۰ سال قبل مجدداً اینجا مطرح شد. چرا در این تریبون مقدس همه را تخریب می‌کنید؟ من که در کمیسیون سند ارائه دادم و شما قانع شدید. طرح دوباره در پشت تریبون جز تخریب یک وزیر پیشنهادی چه سودی دارد؟ سال ۷۸ تبرئه شدم ولی امروز می‌خواهند دوباره توضیح دهم.»

    از نخستین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس، بحث موافق و مخالف درباره وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خبرساز شده بود.

    اکنون آقای صالحی امیری با توضیح درباره پرونده انفجار خط لوله خوزستان گفت شکایت در آن پرونده از مدیرکلی اطلاعات خوزستان بود.

    او گفت «من سند ارائه کردم و دادگاه قرار منع تعقیب صادر کرد. هیچ کس هم در آن پرونده خودکشی نکرد.»

    او حکم دادگاه را در رابطه با پرونده انفجار خوزستان در زمان مدیرکلی اداره اطلاعات خوزستان به ریاست مجلس داد.

    او گفت همین سند را در کمیسیون ارائه دادم و شما گفتید قانع شدید. طرح مجدد از پشت تریبون چه معنایی می‌دهد. آقای امیری در ادامه گفت که «من با شما اختلاف سیاسی دارم اما در انسانیت با شما مشترکم.»

    آقای امیری گفت «کاری نکنید که دیگران حاضر نباشند در این کشور مسئولیت قبول کنند.»

    او در خصوص اظهارات نمایندگان که گفته بودند که در جریان اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ نقش داشته و خواستار برائت او شده بودند نیز گفت «به من می‌گویند شما بگو تقلب در انتخابات گفتی و بعدش عذرخواهی کن، نه من عذرخواهی نمی‌کنم چیزی را که نگفته و شما از من می‌خواهید اعتراف کنم. من به جرم نکرده اعتراف نخواهم کرد، من هیچ وقت نگفتم تقلب شده اگر سند دارید بیاورید.»

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (6)

  • انتقادها از پخش کاغذ اتهام‌ها علیه رضا صالحی امیری در مجلس

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (7)

    منبع تصویر، irib

    پخش کاغذ محتوی اتهام‌ها علیه رضا صالحی امیری جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرا در مجلس را به جنجال کشید. محمدباقر قالیباف با انتقاد از کسانی که این برگه‌ها را پخش کرده بودند گفت این کار خلاف قانون و آیین‌نامه بوده است.

    پس از تذکر محمدباقر قالیباف معترضان به محل حضور هیئت رئیسه آمدند. جدال لفظی در محل هیئت رئیسه سبب شد چند بار سخنان رضا صالحی امیری قطع شود و او گفت در این شرایط نمی‌توان صحبت کرد.

    عبدالوحید فیاضی نماینده دوره نهم و دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در دفاع از رضا صالحی امیری گفت نمایندگان با حرف‌های ۱۰ سال پیش تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد و اگر این کاغذ دو روز زودتر پخش شده بود تکلیفی دیگر داشتند.

    سخنان آقای فیاضی اشاره است به اتهام‌های علی خضریان به رضا صالحی امیری در خصوص حمایت از اعتراضات سال ۱۳۸۸ و نظر وزارت اطلاعات که در کاغذی درباره سوابق آقای امیری بین نمایندگان پخش شده بود.

    او در پاسخ به انتقاد نمایندگان مخالفان که گفته بودند او حتی یک روز هم در وزارتخانه میراث فرهنگی نبوده است گفت او مدیری راهبردی است و این وظیفه معاونان خُرد است و گفت او معاون رئیس‌جمهوری و وزیر بوده است.

    عبدالوحید فیاضی همچنین خواستار برائت جستن عباس صالحی امیری از جریان «فتنه» شد. «فتنه» در ادبیات محافظه‌کاران اشاره به اعتراضات به نتایج انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ است.

    جهانبخش قلاوند دیگر نماینده موافق وزارت آقای امیری هم گفت بحران اخلاقی است که به حرف‌هایی بپردازیم که نه امنیت ملی اجازه می‌دهد و نه تقوا که درباره آن صحبت کنیم و گفت باید از کارنامه او به عنوان دبیرکل اطلاعات خوزستان دفاع کرد.

  • مخالف رضا صالحی امیری: دفتر بازرسی رهبری او را در مقام رئیس اطلاعات خوزستان در پرونده انفجار لوله گاز توبیخ کرد

    علی خضریان نماینده مخالف رضا صالحی امیری گفت او زمانی که مدیرکل استان خوزستان بود در جریان پرونده انفجار لوله‌های گاز از سوی دفتر بازرسی رهبری حکم توبیخ برایش صادر شد.

    به گفته این نماینده جبهه پایداری در مجلس، در آن پرونده مجبور به اعاده حیثیت از بازداشتی‌ها شدند اما متاسفانه خبرها حاکی از خودکشی یکی از افرادی است که در آن پرونده بودند.

    آقای صالحی امیری ۱۰ سال پیش زمانی که نامزد وزارت وزرش و جوانان شده بود نیز هنگام جلسه رای اعتماد با همین اتهام‌ها مواجه شد اما در پاسخ گفت: «پرونده تهیه شده توسط دفتر بازرسی رهبری به سازمان قضایی نیروهای مسلح رفته و در آنجا برای او قرار منع تعقیب صادر شده است.»

    در آن زمان، الیاس نادران نماینده مجلس نهم گفت به دستور رضا صالحی امیری تعدادی از «رزمندگان با گرایش چپ را بدون دلیل به اتهام دست داشتن در انفجار لوله‌های گاز دستگیر می‌کنند و چنان با آنها بدرفتاری می‌کنند که یکی از آنها خودکشی می‌کند.»

    در آن زمان آقای صالحی امیری به عنوان وزیر ورزش رای اعتماد مجلس را به دست نیاورد اما بعدتر و در مجلس دهم به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد با ۱۸۰ رای به مجلس راه یافت.

    اکنون علی خضریان با تکرار همان اتهام‌ها و از جمله اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، گفت: «وزارت اطلاعات گفته بود که او را حتی به‌عنوان کارشناس فرهنگی به صدا و سیما دعوت نکنید، حالا می‌خواهد وزیر شود و از فردا باید دائم به صدا و سیما برود.»

    علی خضریان گفت: «رضا صالحی امیری خیلی جاها گفته است که من نگفتم تقلب شده است، اما یک جمله از نامه او این است 'اگر بنا بوده از اول یک نفر از صندوق رای بیرون بیاید پس چرا مردم را به تمسخر می‌گیرند چرا این همه هزینه به نظام تحمیل می‌کنند؟'»

    علی خضریان در ادامه صحبت‌های خود گفت آقای صالحی امیری در زمان رای اعتماد وقتی قرار بود وزیر شود یک نماینده مجلس را تهدید کرد که اگر کمک نکنید حوادث هم پیش می‌‎آید. علی خضریان گفت این نماینده مجلس هم اکنون در مجلس حضور دارد و می‌تواند شهادت دهد.

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (8)

  • آغاز رسیدگی به صلاحیت رضا صالحی امیری برای ریاست وزارت میراث فرهنگی

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (9)

    منبع تصویر، JAMARAN

    مجلس رسیدگی به صلاحیت رضا صالحی امیری برای ریاست وزارت میراث فرهنگی آغاز کرد.

    رضا صالحی امیری متولد ۱۳۴۰ در امیرکُلای بابل است.

    او معاون ویژه وزارت اطلاعات در دهه ۶۰ و ۷۰ بوده است.

    صالحی امیری دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای مدیریت دولتی است. آقای صالحی امیری از سوی حسن روحانی برای وزارت ورزش معرفی شد اما نتوانست رای لازم را از مجلس کسب کند.

    الیاس نادران، نماینده وقت مجلس با طرح انتقادات تندی از او گفته بود: «آقای صالحی امیری مدام تغییر موضع سیاسی داده است.»

    او هم در جواب گفته بود: «سینه‌اش پر از اسرار نظام است و اگر بنا به پرده‌دری باشد، خیلی حرف‌ها برای گفتن دارد.»

    از مناصب قبلی او می‌توان به معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران، ریاست کتابخانه ملی و ریاست کمیته المپیک ایران نام برد.

  • صلاحیت رضا صالحی امیری؛ کمیسیون فرهنگی تایید نکرد اما کمیسیون صنایع تایید کرد

    کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد با اکثریت آرا و پس از «بررسی گسترده سوابق، عملکرد، اظهارات و برنامه‌ها» صلاحیت رضا صالحی امیری برای تصدی میراث فرهنگی را تایید نمی‌کند.

    کمیسیون صنایع و عمران اما با اکثریت آرا صلاحیت آقای صالحی امیری را تایید کرد.

    وزرای پیشنهادی برای اخذ رای اعتماد از مجلس نیازی به تصویب کمیسیون‌های تخصصی ندارند و رای‌گیری در کمیسیون جنبه مشورتی دارد.

  • خبر فوری, اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور: به حکم قانون اساسی مردم حق نقد و اعتراض دارند

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (10)

    اسکندر مومنی در آغاز سخنرانی خود در مجلس در دفاع از برنامه‌هایش گفت به حکم قانون اساسی و با رعایت ساز‌وکارهای قانونی مردم حق نقد و اعتراض دارند.

    اسکندر مومنی گفت که باید به متن جامعه باور داشت و باید به حقوق و آزادی‌های مردم احترام گذاشت.

    وزارت کشور حق صدور مجوز فعالیت‌ نهادهای مردم‌نهاد و احزاب را دارد و در عین حال می‌تواند مجوز قانونی لازم برای تجمعات و تظاهرات را صادر کند.

    وزیر پیشنهادی کشور گفت تلاش خواهد کرد تا «فرصت برابر برای زنان و مردان» فراهم شود.

    او گفت «احساس تبعیض باید ریشه‌کن شود» و از «تمرکزگرایی» پرهیز کرد.

    او وعده داد استانداران و انتصاب‌ها در این وزارتخانه از میان افراد متخصص و سازگار با مردم باشد.

  • هشدار مخالف اسکندر مؤمنی درباره ریاست یک نظامی بر وزارت کشور؛ قالیباف: این مغایر قانون استخدامی سپاه نیست

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (11)

    منبع تصویر، icana

    رضا باقری نماینده مخالف با انتخاب اسکندر مومنی به‌عنوان وزیر کشور گفت او یک نظامی است و رهبران ایران به صراحت آنها را از دخالت در سیاست نفی کرده است..

    آقای باقری گفت: «او نه تخصص لازم را دارد و نه تحصیلات لازم را. آقای پزشکیان باید در جلسه رای اعتماد پاسخ دهد چرا او اسکندر مومنی را به عنوان وزیر این وزارتخانه انتخاب کرده است.»

    اسکندر مومنی کارشناسی ارشدش را در علوم سیاسی با گرایش روابط بین‌الملل و دکترای خودش را با تخصص امنیت ملی اخذ کرده است.

    او گفت: «همکاران عزیز دقت کنید اگر می‌خواهید دولت وفاق ملی تشکیل دهید باید به همه وزرا رای بدهید. وگرنه این دیگر دولت وفاق ملی نیست.»

    محمدباقر قالیباف هم در پاسخ گفت در قانون استخدامی سپاه ماده ۱۰۲ و ۸۷ مقررات مامور کردن آنها به دوائر و نهادها و دستگاه‌های دولتی است.او گفت اوج فعالیت سیاسی انتخابات ریاست جمهوری است که نیروهای نظامی حتی برای شرکت در آن ضرورت استعفا دادن هم ندارند. آقای شمخانی در دور دوم انتخابات ۱۳۸۰ با لباس نظامی در انتخابات حاضر شده بود.

    آقای باقری همچنین در ادامه مخالفت خود با وزیر کشور گفت: «در سه سال گذشته ببینید چند استاندار و فرماندار وارد شدند. چه تضمینی هست که دوباره اتوبوسی آدم وارد نکنند.»

    او گفت چینش کابینه پزشکیان به مهندسی انتخابات ۷-۱۴۰۶ مربوط می‌شود.

    او گفت: «جبهه مشارکت واقعا مضر است و برای کشور خسارت‌بار، اما مراقب جریان انحرافی باشید که در انتخاب کابینه نفوذ نکند.»

    در ادبیات محافظه‌کاران حکومتی در ایران جریان انحرافی به اطرافیان و نزدیکان محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین اطلاق می‌شود.

  • حضور غیرمنتظره مسعود پزشکیان در مجلس

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (12)

    منبع تصویر، ISNA

    در ادامه نشست علنی نوبت صبح سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه مجلس، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران به شکل غیرمنتظره وارد صحن علنی مجلس شد و مورد استقبال مجلس قرار گرفت.

    آقای پزشکیان که خود پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نماینده تبریز بود، شناخت خوبی از همکاران پیشینش دارد و در روزهای گذشته جلسات جداگانه‌ای با گروه‌هایی از نمایندگان مجلس داشته است.

    مسعود پزشکیان شب گذشته در دیدار با شماری از نمایندگان تازه‌‌وارد به مجلس دوازدهم گفت «همانگونه که دولت به شعار وفاق ملی عمل کرد، اکنون از مجلس و نمایندگان نیز انتظار می‌رود پایبندی به وفاق را در عمل نشان دهند.»

    آقای پزشکیان تاکید کرد که «هیچ یک از وزرای پیشنهادی بدون مشورت با سطوح عالی کشور به مجلس معرفی نشده‌اند.»

    در روزهای گذشته شماری از نمایندگان مجلس به درخواست‌‎ها برای رای اعتماد به تمام وزرای کابینه اعتراض کردند از جمله امیرحسین ثابتی نماینده تهران گفت با چنین رویه‌ای که «یک نفر» گفته است همه وزرای پیشنهادی رای بیاورند، «باید مجلس را تعطیل کرد».

  • ببینید: گزیده‌ای از چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرا در مجلس

    نمایندگان مجلس در چهارمین روز رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان برنامه‌های نامزدهای ریاست وزارت صنعت و معدن، علوم و تحقیقات، فرهنگ و ارشاد، و کشور را بررسی کردند.

    آقای پزشکیان هم امروز برای لحظاتی به مجلس رفت.

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (13)

    منبع تصویر، snn

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (14)

    منبع تصویر، icana

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (15)

    منبع تصویر، icana

    مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (16)

    منبع تصویر، icana

  • مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به پایان رسید - BBC News فارسی (2024)

    References

    Top Articles
    Fake Proof Generator
    Bank Statement Generator 2024 - Create Template PDF
    Where are the Best Boxing Gyms in the UK? - JD Sports
    DEA closing 2 offices in China even as the agency struggles to stem flow of fentanyl chemicals
    Guardians Of The Galaxy Showtimes Near Athol Cinemas 8
    Dee Dee Blanchard Crime Scene Photos
    Fototour verlassener Fliegerhorst Schönwald [Lost Place Brandenburg]
    Okatee River Farms
    Craigslist Cars And Trucks Buffalo Ny
    Uc Santa Cruz Events
    Pro Groom Prices – The Pet Centre
    Dump Trucks in Netherlands for sale - used and new - TrucksNL
    Interactive Maps: States where guns are sold online most
    Nissan Rogue Tire Size
    Dignity Nfuse
    Craigslist In Flagstaff
    Air Force Chief Results
    Recap: Noah Syndergaard earns his first L.A. win as Dodgers sweep Cardinals
    Diakimeko Leaks
    Employee Health Upmc
    1 Filmy4Wap In
    Workshops - Canadian Dam Association (CDA-ACB)
    Booknet.com Contract Marriage 2
    Srjc.book Store
    Redding Activity Partners
    Transformers Movie Wiki
    Chadrad Swap Shop
    Elanco Rebates.com 2022
    Wcostream Attack On Titan
    Poster & 1600 Autocollants créatifs | Activité facile et ludique | Poppik Stickers
    2015 Chevrolet Silverado 1500 for sale - Houston, TX - craigslist
    Netherforged Lavaproof Boots
    Waffle House Gift Card Cvs
    Metra Schedule Ravinia To Chicago
    Mandy Rose - WWE News, Rumors, & Updates
    Metro Pcs Forest City Iowa
    St Anthony Hospital Crown Point Visiting Hours
    The Angel Next Door Spoils Me Rotten Gogoanime
    Callie Gullickson Eye Patches
    Doublelist Paducah Ky
    Exam With A Social Studies Section Crossword
    Samsung 9C8
    25 Hotels TRULY CLOSEST to Woollett Aquatics Center, Irvine, CA
    Sams Gas Price San Angelo
    Legs Gifs
    All Buttons In Blox Fruits
    Spn 3464 Engine Throttle Actuator 1 Control Command
    Great Clips Virginia Center Commons
    Sleep Outfitters Springhurst
    Craigslist Psl
    Room For Easels And Canvas Crossword Clue
    Varsity Competition Results 2022
    Latest Posts
    Article information

    Author: Tish Haag

    Last Updated:

    Views: 5900

    Rating: 4.7 / 5 (47 voted)

    Reviews: 86% of readers found this page helpful

    Author information

    Name: Tish Haag

    Birthday: 1999-11-18

    Address: 30256 Tara Expressway, Kutchburgh, VT 92892-0078

    Phone: +4215847628708

    Job: Internal Consulting Engineer

    Hobby: Roller skating, Roller skating, Kayaking, Flying, Graffiti, Ghost hunting, scrapbook

    Introduction: My name is Tish Haag, I am a excited, delightful, curious, beautiful, agreeable, enchanting, fancy person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.